Cars&Company 2: Remco de Vos, BMW NL


overzicht

Datum:
21 december 2016
Door:
Michel van Roon
Filters:
Blog
Reacties:
0

‘Met een gebruikte I3 boren we straks nieuwe doelgroepen aan waarvoor een nieuwe I3 niet bereikbaar was.’

In de tweede aflevering van Cars&Company licht Remco de Vos, productmanager used vehicles van BMW Group Nederland, de online strategie van Premium Selection en de restwaarde strategie voor de I3 toe.

Verbeterde Used Car Locator: “We draaien het upselling proces om”

Met de introductie van de nieuwe used car locator voor gebruikte BMW’s is het zoeken naar een goede gebruikte BMW veel beter geworden. Remco de Vos: “Zoeken op een Google achtige manier levert BMW Premium Selection meer tevreden website bezoekers op die daarmee bijdragen aan het verder uitbouwen van het succes van Premium Selection”. 

Speciale aandacht is uitgegaan naar het voor rendement noodzakelijke upselling proces van financiële diensten en/of accessoires. Het proces van upselling is omgedraaid. Dat levert een goed geïnformeerde consument op die zelf actief zijn wensen benoemd. Hij of zij start zelf het gesprek over het aanbod accessoires of financiële diensten. Dat levert niet alleen goede verkoopgesprekken op.  Ook de kwaliteit van de ontvangen leads neemt toe.  Aanvragen zijn veel vollediger ingevuld. En daar is iedereen blij mee.

De restwaarde strategie voor de I3

Spreek je over restwaarde beleid voor elektrische auto’s dan is dat in veel gevallen kijken in een glazen bol. Bij BMW hebben ze met de I3 een moedige stap gezet in het segment van elektrische auto’s.  Over de restwaarde strategie voor de  gebruikte I3 is Remco de Vos duidelijk: “ Met een gebruikte I3 boren we een nieuwe doelgroep aan waarvoor de nieuwe BMW I3 geen optie was. Met een accucertificaat als garantie voor de batterij (8 jaar en maximaal 100.000 km) wordt voldoende zekerheid geboden voor deze doelgroep. “ Het Premium Selection programma wordt voor de gebruikte I3’s dus niet uitgebreid ter zekerheid van de consument.

De suggestie dat met een stijgend rijbereik van meer recente elektrische auto een gebruikte I3 minder attractief is, wordt van de hand gewezen. “Voor de nieuw aan te boren doelgroepen volstaat het rijbereik van de gebruikte I3, waardoor wij ons geen zorgen maken over de attractiviteit van dit product.”  Remco maakt een vergelijking met een mobiele telefoon: “Als er een nieuwe Iphone uitkomt, betekent dat niet automatisch dat het vorige model geen doelgroep meer kent’  Dat effect verwachten wij ook bij de gebruikte BMW I3.

Naar aanleiding van dit gesprek heeft BMW ons de mogelijkheid geboden om een volledig elektrische I3 te testen. Binnenkort daarover mee.

Over Cars&Company

Cars&Company wordt aangeboden door Used Car Controller, A2SP en CRM automotive retail met als doel de kennis en visie van toonaangevende personen en bedrijven toegankelijk te maken voor de branche.

Schrijver


Michel van Roon
Michel van Roon - Senior Consultant / Oprichter

“Zonder weerstand geen glans”

Commercieel zwaargewicht en transformatiespecialist in de autobranche. In staat complexe materie plat te slaan in hapklare porties. Inspireert mensen en structureert processen. Tilt teams naar een hoger niveau met één doel voor ogen: plezier en prestatie samenbrengen.

Meer nieuws