Nieuw en vertrouwd


overzicht Nieuw en vertrouwd

Datum:
01 mei 2014
Door:
Jeroen van den Broek
Filters:
Nieuws
Reacties:
0

Oplettende relaties hebben het al gezien, CRM heeft haar bedrijfsnaam aangepast. Van CRM used car management heten we nu CRM automotive retail. Geen schokkende verandering in naam, maar inhoudelijk gezien wel. En daar zijn we trots op. 

Used cars, drijvende kracht voor verandering

De meesten van u kennen onze uitgebreide expertise op het gebied van remarketing en used cars. Daar zijn we immers 19 jaar geleden mee begonnen. Maar de markt ontwikkelt zich, en wij dus ook. Een van de belangrijkste ontwikkelingen is zonder twijfel de opkomst van internet en de daarbij behorende ontwikkeling van e-commerce geweest.

E-commerce werd het eerste zichtbaar bij de verkoop van gebruikte auto's. En die invloed werd al snel groter en beslaat ondertussen het gehele autobedrijf. Elke dag in de afgelopen vijf jaar hebben we gezien dat 'gebruikt' de drijvende kracht was waardoor het autobedrijf 'online' ging. En dat is onze grootste inspiratiebron geweest om onze kennis en vaardigheden breed in te zetten. We beperken ons dus niet meer tot used cars alleen, maar kijken automotive retail breed.

Automotive Retail, nooit meer hetzelfde

Kijk je vanuit dat brede perspectief naar de automotive sector, dan zie je dat die zich in rap tempo transformeert. Van product gericht naar klantgericht. Van klein, naar groot en misschien wel weer terug. De voor de klant beschikbare technologie is daarbij een van de drijvende krachten. Maar hoe ga je daar nu goed mee om? De technologische vooruitgang stopt echt niet omdat de autobranche nog niet precies weet hoe ze er mee om moet gaan.

Clicks & Bricks Strategie

Het is tijd om definitief op te schakelen. Zie je zelf vanaf vandaag als webshop met een fysieke winkel. En niet andersom. Wat betekent dat voor je lange termijn investeringen? Wat betekent dat voor je organisatie en de mensen waarmee je werkt? Welke competenties heb je daarbij nodig? Moet het roer helemaal om, of combineer je 'best practices' met de hedendaagse technologie.

Onze missie

Geloof jij net als wij dat de automotive business fundamenteel verandert en wil je daar je voordeel mee doen? Dan zijn wij je ideale sparringpartner. Samen met jou transformeren we je bedrijfsvoering tot een e-commerce onderneming. Hoe we dat doen en welke principes we daarbij hanteren? We praten je graag bij. Kijk je de kat nog even uit de boom, blijf ons dan volgen en zie hoe we je collegae succesvoller en winstgevender maken. Maar wacht niet te lang, want we zitten wel in een verdringingsmarkt.

Schrijver


Jeroen van den Broek
Jeroen van den Broek - Senior Consultant / Partner

"Samen creëer je kansen"

Teamplayer bij uitstek. Empatisch in de samenwerking maar kritisch in de analyse. zoekt altijd naar slimme en pragmatische oplossingen. Geeft niet snel op. Combineert zijn ervaringen als trainer, coach en automotive retailer.

Meer nieuws