Paniekvoetbal bij La Place


overzicht Paniekvoetbal bij La Place

Datum:
28 oktober 2013
Door:
Michel van Roon
Filters:
Blog
Reacties:
0

Paniekvoetbal bij La Place

Op weg naar een klant bezocht ik vorige week de La Place aan de A50. Bij binnenkomst werd ik door het personeel enthousiast begroet. Mijn bezoek was kort en kostte me € 0,30 voor het toilet en € 2,60 voor een flesje frisdank. 'Prijzig drankje, gerechtvaardigd door de vriendelijke bediening' twitterde ik nog. Nieuwsgierig naar de ervaringen van andere bezoekers bekeek ik de tips op Foursquare. Verbaasd over de klachtenregen die ik daar trof, toch even terug naar @LaPlace. Dat is ronduit schrikken. Het lijkt wel of Twitter tot excuusmedium van LaPlace is verkozen.“Sorry voor de lauwe soep”, “@Koen055, we maken het graag goed”, @peterneijts @EnspijkSurft Zien jullie tweet. Wat was er niet lekker?”. Als je al had overwogen LaPlace te bezoeken voor een (zakelijke) lunch, bedenk je je spontaan bij het lezen van de conversaties.

Naast regen ook zonneschijn

Waarom ik mijn ervaringen bij La Place hier deel? Omdat het een waardevolle les voor elke sector is. Het bedrijf doet een dappere poging om haar reputatie via Twitter te managen, maar laat de helft van het speelveld liggen. Namelijk het goede nieuws. Tussen de regen, bij LaPlace, geen zonneschijn. Ze creëert geen umfeld waarbinnen de klachten kunnen worden opgevat als 'waar gewerkt wordt vallen spaanders'. Ook in de autobranche zijn online reviews en conversaties met consumenten aan de orde van de dag. En ze worden almaar belangrijker bij de oriëntatie. Een negatieve comment kan zomaar het lek in je online salesfunnel betekenen. Kun je dat oplossen door heel actief op social media te worden? Niet helemaal. Want de basis voor een positief sentiment over jouw bedrijf, leg je door tevreden klanten op te leveren. Heb je die niet? Blijf dan liever van de social media knoppen af en focus je eerst op je processen, je mensen. Voor al de ondernemers die wél positieve klantervaringen realiseren, staat het licht op groen om hun conversie te verhogen met een actief social media beleid.

Klaar voor de start?

Reviews verhogen de conversie van online prospect tot bezoek in de showroom. Het monitoren en managen van reviews vereist professsionele marketing en communicatievaardigheden.Social media beleid legt een vergrootglas op je organisatie en dwingt je tot klantgericht werken.Het beheren van social media kanalen vraagt 24/7 alertheid.

Meespelen in de premier league?

Ik realiseer me dat de auto retail door nieuw consumentengedrag om snellere en grotere aanpassingen vraagt dan menigeen kan realiseren. Enthousiaste ondernemers ondersteunen we graag bij de transitie naar een onderscheidende digitale strategie. Zin om mee te spelen in de premier league? Bel, mail, tweet me of check eens in bij CRM automotive retail.

Schrijver


Michel van Roon
Michel van Roon - Senior Consultant / Oprichter

“Zonder weerstand geen glans”

Commercieel zwaargewicht en transformatiespecialist in de autobranche. In staat complexe materie plat te slaan in hapklare porties. Inspireert mensen en structureert processen. Tilt teams naar een hoger niveau met één doel voor ogen: plezier en prestatie samenbrengen.

Meer nieuws