Nieuws


Column: 5 misvattingen die ‘t autobedrijf naar de knoppen helpen


Datum:
05 juni 2018
Door:
Michel van Roon
Filters:
Overig
Reacties:
0

Met interesse las ik laatst de Automobilwoche met een special over Generation E. Door de berichtgeving van de laatste jaren zou je kunnen denken dat de elektrificering de grootste bedreiging vormt. Want hoe krijg je als autobedrijf met focus op de verkoop van nieuwe auto’s en minder werkplaatsomzet, je rendement nog op een acceptabel peil? Mij zal het eerlijk gezegd niet verbazen als we over een paar jaar met z’n allen huilen dat de elektrische auto de ondergang van het autobedrijf heeft ingeluid. Laat je niet foppen, zou ik willen zeggen, want er is veel meer gaande waardoor de business naar de knoppen gaat. Wat dacht je van de volgende misvattingen… Lees meer  

Column: Waarom ‘gebruikt’ de boardroom bereikt?


Datum:
29 september 2017
Door:
Michel van Roon
Filters:
Overig
Reacties:
0

De used car business zat de afgelopen jaren een beetje in het verdomhoekje bij fabrikanten. Door economische crisis, achterblijvende verkopen en interne saneringen werd het gebruikte auto beleid kind van de rekening. Langzaam wordt nu duidelijk dat het verwaarlozen van gebruikt ook het business model van een fabrikant of importeur keihard raakt. Ik laat je zien waarom. Lees meer  

Welke website levert de meeste verkopen op?


Datum:
15 juli 2016
Door:
Michel van Roon
Filters:
Blog, Overig
Reacties:
0

De meest gestelde vraag aan ons is nog steeds: "Welke website levert de meeste verkopen op?". Het antwoord op deze vraag geeft Michel van Roon in deze video. Lees meer  

Winterbanden wissel


Datum:
04 juni 2013
Door:
Michel van Roon
Filters:
Blog, Overig
Reacties:
0

Winterbandenwissel Op de dag na hemelvaartsdag mocht ik mijn winterbanden na een wachttijd van een week of 4 wisselen. Niet naar het adres dat mij uitkomt, maar de Euromaster waar een centrale prijsdeal (SLA) mee is gemaakt. Echt zo'n activiteit waar je niet op zit te wachten. Als retailman was ik benieuwd naar de S in de SLA. Lees meer  

De marketeer wint van de verkoper


Datum:
25 januari 2013
Door:
Michel van Roon
Filters:
Nieuws, Overig
Reacties:
0

Het automotive retail landschap verandert in rap tempo. Effectief marketingbeleid wordt steeds belangrijker. PhoneAnalytics van CRM automotive retail maakt de effectiviteit van marketing (pijnlijk) zichtbaar. Lees meer