Auto-onderhoudsabonnementen, best logisch


overzicht Auto-onderhoudsabonnementen, best logisch

Datum:
08 oktober 2020
Door:
Michel van Roon
Filters:
Nieuws
Reacties:
0

Auto-onderhoudsabonnementen, iets voor jou?

Na twee succesvolle Webinars met meer dan 140 deelnemers organiseren we komende dinsdag ons derde Webinar over auto-onderhoudsabonnementen. Daarin behandelen waarom auto-onderhoudsabonnementen juist nu bij autobedrijven belangrijk zijn. En waarom klanten al lang hadden verwacht dat de autobranche onderhoudsabonnementen had ontwikkeld. Inschrijven voor het webinar is gratis en doe je hier.

Wil je weten waarom we aan de slag zijn gegaan met auto-onderhoudabonnementen? Michel van Roon legt het uit in de onderstaande video.

Introductie Car Service Plan door Michel van Roon

 

4 redenen om te starten met auto-onderhoudsabonnementen.

Je kent ons als specialisten op het gebied van gebruikte auto management en marketing en Digital Sales Power. Een auto-onderhoudsabonnement had je mogelijk niet van ons verwacht. Toch sluit een auto-onderhoudsabonnement naadloos aan. En wel om de volgende 4 redenen:

  • Resultaat op nieuwe auto’s staat onder druk

    Private lease en steeds groter wordende leasemaatschappijen zetten het rendement op de nieuwe auto transactie onder druk. Maar hoe compenseer je dat?
  • Resultaat op gebruikte auto’s komt onder druk

    Op een inruiler kun je vaak nog wel een goed rendement maken, maar op ingekochte auto’s wordt dat steeds lastiger. Die zijn steeds lastiger te krijgen en dus duur.En kun je nog wel voldoende inkopen? Of moet je het maximale resultaat uit de transactie gaan halen ter compensatie van verlies aan marge of volume?
  • Een verkoop is geen gegarandeerde werkplaats omzet

    Verkocht je vroeger een auto, dan mocht je er vanuit gaan dat de klant, nieuw of gebruikt, de eerste jaren trouw was aan jouw bedrijf. Met toenemende onderhoud sturing is dat bij nieuwe auto’s geen zekerheid meer. Leasemaatschappijen bepalen de prijs die je mag rekenen of sturen naar een keten van hun keuze. En de gebruikte auto klant? Die komt in 50% van de gevallen niet meer uit de eigen regio. Dus onderhoud kun je van die klanten ook vergeten.
  • Online verkoop verandert de rol van de verkoper

    Meer transparantie en meer online communicatie. De autotransactie wordt bijna geheel online voorbereid en afgerond. Je vraagt je af welke rol de verkoper in de showroom nog heeft? Wij verwachten dat het verkopen van aanvullende diensten een van de speerpunten van de toekomst wordt.

Om het teruglopende rendement op nieuwe en gebruikte auto’s het hoofd te bieden zal het rendement uit aanvullende diensten moeten komen. Maar verzekeringen en financieringen sluit je net zo makkelijk, of misschien wel makkelijker, online. Met een auto-onderhoudsabonnement maak je het verschil.

  • Je maakt van een gewone klant, een 100% loyale klant.
  • Je reduceert de ervaren aankoop risico’s
  • Je maximaliseert de omzet van je eigen werkplaats.
  • Je creëert goed onderhouden inruilers
  • Je creëert een mooie continue cashflow voor de business

Auto-onderhoudsabonnementen: best logisch


In het licht van de ontwikkelingen in de branche is het dus niet gek als je auto-onderhoudsabonnementen gaat aanbieden. Het is voor ons een logische ontwikkeling als je actief bent in de verkoop van auto’s of aftersales. Wil je meer weten over Car Service Plan? Kijk dan op de website van Car Service Plan. Wil je meedoen met het Webinar Auto-onderhoudsabonnementen? Schrijf je dan hier in. We zouden het leuk vinden om jou te laten zien hoe jij je business kan omvormen tot een abonnementen business.

Schrijver


Michel van Roon
Michel van Roon - Senior Consultant / Oprichter

“Zonder weerstand geen glans”

Commercieel zwaargewicht en transformatiespecialist in de autobranche. In staat complexe materie plat te slaan in hapklare porties. Inspireert mensen en structureert processen. Tilt teams naar een hoger niveau met één doel voor ogen: plezier en prestatie samenbrengen.

Meer nieuws