De marketeer wint van de verkoper
Het automotive retail landschap verandert in rap tempo. Effectief marketingbeleid wordt steeds belangrijker. Berekenen van CRM automotive retail tonen keer op keer aan dat bij een verkoopvolume van tussen de 150 en 175 auto's per verkoper, er niet of nauwelijks een dekkingsbijdrage wordt geleverd aan de totale bedrijfsvoering. Maar hoe ga je die verkopen per verkoper dan verhogen?
Effectieve marketing
Wil je meer verkopen, dan zul je meer of betere leads moeten realiseren. Maar dat valt niet mee? Welk medium levert nu de beste en meeste leads? Simpel zult u zeggen, gewoon de e-mails optellen en je weet je scores. Is dat wel zo? Gerenommeerde branchegenoten spreken uit ervaring dat op elke e-mail het autobedrijf 4 keer wordt gebeld? Hoe zit dat bij u?
CRM introduceert PhoneAnalytics
PhoneAnalytics van CRM automotive retail maakt de effectiviteit van marketing (pijnlijk) zichtbaar. Het vakblad Automotive sprak Michel van Roon, directeur van CRM automotive retail (toen nog CRM used car management) over zijn visie op het retailen van nieuwe en gebruikte auto's in de toekomst en de toegevoegde waarde van PhoneAnalytics.
Het artikel in vakblad Automotive je hier downloaden.
Commercieel zwaargewicht en transformatiespecialist in de autobranche. In staat complexe materie plat te slaan in hapklare porties. Inspireert mensen en structureert processen. Tilt teams naar een hoger niveau met één doel voor ogen: plezier en prestatie samenbrengen.